Sunday 25 March 2012

Azeez Baling Yang Makin Menggila



sumber: Parpu Kari

Cakap la apa korang nak cakap pasal Dato Azeez ni atau lebih dikenali sebagai Azeez Rempit satu masa dulu, dia ni tetap suka buat benda-benda pelik. Baru semalam dia ke Medan dan bawak balik seorang pemuda yang dialrikan, biasanya perempuan yang dilarikan tetapi ini kali lelaki yang dilarikan.
Azeez ambik masa 1 hari je pergi dan ambil budak tu balik. Malah seperti mana yang kita tahu, banyak kes-kes anak-anak muda dilarikan ke negara yang pelik-pelik dapat dibawak balik oleh brader Azeez ni, kelebihan ini memang susah nak tanding la, dia memang terer bab ini. KLIK SINI

Tadi dia bersama-sama PM, Dato Seri Noh Omar, Dato Zin serta Pemuda UMNO dari SHEB telah menghulurkan bantuan kepada mangsa banjir di Hulu Langat. Apa yang menariknya ialah Azeez telah menyumbangkan lebih 8000 tilam dan 4000 dapur kepada mangsa banjir! KLIK SINI

Korang ingat tilam yang dia bagi tu jenis murah ke? Branded beb, satu rumah dia kasi 2 tilam dan 1 dapur memasak, di Hulu Langat saja lebih dari separuh tilam dan dapur itu diserahkan kepada mangsa di Hulu Langat dan bakinya di kawasan Ampang.

Aku tau kat luar sana, banyak yang memandang rendah pada Dato Azeez ni, tapi kalau la korang tengok hati budi Azeez ni maka korang akan tahu yang dia seorang yang sangat baik hati, cara dia mungkin berbeza tapi dalam bab kemanusiaan dia memang A.

Kat Baling saja, macam-macam dia dah buat. Kalau korang tak percaya korang turun sendiri ke Baling dan tanyalah bagaiman Azeez buat kerja kat sana, aku bukan nak bodek dia, tapi aku nak beritahu yang benar, dalam gila-gila dia ni banyak dia berjasa pada rakyat.

Masa Kedah banjir dulu pun dia serahkan 20 ribu tilam dan 10 ribu dapur! Aku harap Dato Azeez teruskan usaha murni dia ni. Kita dari kutuk dia tak tentu pasal, baik kita bantu dia tolong rakyat yang dalam kesusahan. Betul tak? 

No comments:

Post a Comment